Tasarım ve projelendirmesi Milli Eğitim Bakanlığı İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığınca yapılan ve Bursa için Bakanlıkça belirlenen toplam 101 okula kurulan Fen-Teknoloji-Matematik (FETEM), Yazılım ve Tasarım, Görsel Sanatlar, Ahşap ve Metal, Müzik, Salon Sporları, Açık Hava Sporları, Drama, Dil ve Eleştirel Düşünce, Yaşam Becerileri ile Bahçe ve Hayvan Bakımı olmak üzere 11 farklı kategoriden 149 atölyenin tasarım, üretim ve tedarik süreçleri meslek liselerinde görev yapan öğretmen ve öğrenciler tarafından yürütüldü.
Yapılan çalışmalardan duyduğu memnuniyeti dile getiren İl Milli Eğitim Müdürü Sabahattin Dülger "Tasarım ve Beceri Atölyeleri, çocuklarımızın sahip olduğu yeteneklerin uygulama düzeyinde geliştirilmesi, el becerilerinin artırılması amacıyla hayata geçirilmektedir. Bizler de Bursa'da Bakanlığımızın destekleri, meslek liselerinde görev yapan öğretmen ve öğrencilerimizin özverili çalışmalarıyla 101 okulumuzda 149 atölyenin kurulumunu tamamlamanın heyecan ve mutluluğunu yaşıyoruz. Öğrencilerimizin düşünmeye, tasarlamaya ve üretmeye zaman ayırabilecekleri şekilde kurulan atölyeler, mesleklerle ilişkilendirilmiş şekilde hazırlandı. Bu sürecin, tamamen meslek liselerimizin koordinasyonunda yürütülmesi, yapılan işi daha da özel kılıyor. Öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin salgın sürecine rağmen gösterdikleri olağanüstü gayret bizler için çok kıymetli. Meslek liselerimizin her biri, her bölümü ayrı bir fabrika gibi üretim yapıyor. Üreten Türkiye'mizin gücüne güç katacak meslek liselerimizle gurur duyuyoruz. Bu vesileyle 3 aydan daha kısa bir sürede 149 atölyenin kurulumunu eksiksiz bir şekilde gerçekleştiren okullarımıza, yöneticilerine, emek veren öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ediyor, şükranlarımı sunuyorum." dedi.
Bursa'da 101 okulda, 149 atölye
Çalışmalar kapsamında, Yeşilyayla, Yenişehir ve Mustafakemalpaşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi; 16 ilçede bulunan 101 okula 11 farklı kategoriden toplam 149 tasarım ve beceri atölyesinin kurulumunu gerçekleştirildi.
Tasarım beceri atölyeleriyle; öğrencilerin okulda düşünmeye, tasarlamaya ve üretmeye zaman ayırabileceği ortamlar oluşturuluyor. Çocuklar atölyelerde ilgi ve mizaçları doğrultusunda hem yaşam becerileri kazanıyor hem de mesleki yeteneklerini çok küçük yaşlarda keşfetme imkânı yakalıyor.
Çocukların düşünsel, duygusal ve fiziksel ihtiyaçlarını destekleyecek şekilde teori ve pratiği bir araya getirecek atölyelerle, öğrencilerin ilkokul 1. sınıftan itibaren elini daha fazla kullanacağı bir eğitim metodolojisinin hayata geçirilmesi hedefleniyor.