Atatürk
    Haberler
Erdal Bahçıvan: Meslek Liselerimizde Yüzde 100 Doluluk, Sanayimize Moral Oldu

İstanbul Sanayi Odası’nın geçen ocak ayında MEB ile imzaladığı Mesleki Eğitim İş Birliği Protokolü’ne yönelik çabaları, gençlerin yoğun ilgisiyle karşılığını buldu. Bu yılki Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında açıklanan yerleştirme sonuçlarına göre İstanbul’da İSO tarafından desteklenen 38 meslek lisesinde doluluk oranı yüzde 100’e ulaştı.

İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO) geçen ocak ayında Milli Eğitim Bakanlığı ile imzaladığı “Mesleki Eğitim İş Birliği Protokolü”ne yönelik çabaları ilk meyvesini verdi. İSO’nun gerek meslek liselerinin kalitesinin artması yönündeki çalışmaları gerekse gençlerin bu okulları tercih etmesine yönelik tanıtım faaliyetleri, İstanbul’daki 38 meslek okuluna gençlerin gösterdiği yoğun ilgi ile karşılığını buldu.

Bu yılki Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında açıklanan yerleştirme sonuçlarına göre, İSO’nun İstanbul’da iş birliği yaptığı Ataşehir, Avcılar, Bahçelievler, Beşiktaş, Beylikdüzü, Beyoğlu, Büyükçekmece, Çekmeköy, Esenler, Esenyurt, Gaziosmanpaşa, Kağıthane, Kartal, Küçükçekmece, Pendik, Sancaktepe, Sarıyer, Silivri, Sultanbeyli, Şişli, Tuzla, Ümraniye, Üsküdar ve Zeytinburnu’ndaki toplam 38 meslek okulundaki doluluk oranı yüzde 100’e ulaştı.

Türkiye’de sanayinin en önemli eksikliğinin nitelikli eleman olduğunun her fırsatta altını çizen İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, “Mesleki eğitimdeki iyileştirmeye yönelik çok önemli bir adım olan ve iş dünyası ve toplumun diğer kesimlerinin de çok olumlu karşıladığı protokolümüz, elde edilen doluluk oranları ile başarısını kısa sürede kanıtladı. Üretim ekonomisi ile bağları zayıflayan genç nüfusumuzun sanayi ile bağlarının yeniden güçlendirilmesi yolunda bizlere çok büyük moral ve motivasyon kaynağı oldu. Çünkü sanayi ve üretim toplumu olmanın en değerli anahtarı ve çözümü; nitelikli eğitim, mesleki eğitim ve istihdamdan geçiyor” dedi.

“Başarımız, Türkiye’nin diğer illerine de yansıyacak”

Sanayi üretiminin omurgasını oluşturan ve mesleki-teknik eğitimi içeren ortaöğretim seviyesinin genel istihdam içindeki payının Türkiye’de diğer ülkelere kıyasla düşük olduğunu belirten Bahçıvan, Almanya’da yüzde 58, Güney Kore’de yüzde 39 olan payın Türkiye’de ise yüzde 20 olduğunu, bu tablonun mesleki eğitimde yapılacak iyileştirmeye ne kadar ihtiyaç duyulduğunu gösterdiğini dile getirdi. Bu nedenle İSO olarak MEB ile protokol yaptıklarını ve titiz bir çalışmayla tüm uygulamaların takipçisi olduklarını vurgulayan Bahçıvan, okullardaki Protokol Yürütme Kurullarını oluşturan Meslek Komiteleri ile okul yöneticilerini toplantılarda bir araya getirdiklerini, okul yönetimi, müfredat, öğretmenler, öğrenciler, staj, istihdam, yeni paydaşlar, okul altyapısı, teknoloji gibi pek çok başlığın kapsamlı ve entegre bir şekilde ele alınarak kısa, orta ve uzun vadede hedeflemelerle yol haritaları oluşturduklarını belirtti.

Gerek meslek liselerinin kalitesinin artması için yaptıkları çalışmalar gerekse gençlerin bu okulları tercih etmesi yönünde yapılan tanıtım faaliyetleriyle protokol kapsamında destek verdikleri 38 Meslek Lisesinin sınavla alınan bölümlerinde yüzde 100 doluluk oranına ulaşmaktan memnuniyet duyduklarının altını çizen Bahçıvan, şunları söyledi:

“Sanayi-eğitim iş birliği projesinin başarısının, Türkiye'nin diğer şehirlerine de aynı güçlü ışığı saçarak katkı vereceğine inanıyoruz. Tercihlerini liselerimiz yönünde yapan öğrenci ve velilerimize teşekkür ederim. Elbette bu başarıda sanayicilerimizin desteği de büyük önem taşıyor. Gençlerimizi meslek liselerine kaydolmaya çağıran, mesleki eğitim afişimizi iş yerlerinde sergileyen, çalışanlarının çocuklarının meslek liselerini tercih etmelerine önemli katkıda bulundular ve bulunacaklardır.”

“Protokol ile sürdürülebilir başarı desteklenecek”

Protokol ile İstanbul’da mesleki ve teknik eğitim veren okullarda eğitim programları sektörle birlikte tasarlanacak ve mezunların niteliği artırılarak iş hayatına hazırlanması sağlanacak. İş birliği protokolü ile şunlar amaçlanıyor:

* Okulların atölye ve laboratuvarlarının yeni teknolojilere dayalı olarak donatılması,

* Alan öğrencilerine işletmelerde gerçek üretim ortamlarında beceri eğitimi ve staj imkanları sağlanması,

* Alan öğretmenlerine hizmet içi ve işbaşı eğitimlerinin verilmesi,

* Çerçeve öğretim programlarının güncellenmesi,

* Başarılı öğrencilerin ve projelerinin desteklenmesi,

* Mesleki ve teknik eğitimin niteliğinin artırılması, başarılı öğrencilerin mesleki ve teknik eğitimi tercih etmelerinin sağlanması, başarının sürdürülebilirliğinin desteklenmesi, başarılı öğrencilerin ödüllendirilmesi, sektör ile okul iş birliğinin artırılması amacıyla öğrencilerin ve projelerinin desteklenmesi.